Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Emberi kapcsolatokról

Alibanya jegyzetel

Alibanya jegyzetel

Felesleges szerelmek ládikája

2015. augusztus 29. - Alibanya1

Születnek felesleges szerelmek? Igen, ahogy felhasználatlan találmányok, meg nem evett ebédek, és ki nem próbált játékok is. Megtervezett és elmaradt születésnapok, álomutazások és papírhajók, levegőben megdermedt, félbemaradt simogatások. Csomó pozitív energia, amely kitermeli magát, hogy aztán ott porladjon valami polcon, rejtett zugban, egy véka alatt. Félretéve, megszürkülve ugyanakkor érintetlenül. Van-e szomorúbb látvány az elhagyott játékoknál, a sutba dobott érzelmeknél, a fel sem vágott szülinapi tortánál?

A felesleges szerelmek a világ legszürkébb és leglehangolóbb dolgai. Megszülettek egy ember lelkében, aki magából a legszebbet, legjobbat gyűjtötte össze becsomagolta, átkötötte és felajánlotta, de az nem kellett. A legtöbb a legértékesebb, amit adhat. A másik meg észre sem vette, vagy csak legyintett, keresztülnézett, nevetett egyet? Lehet ennél sötétebb és szomorúbb valami? Aligha, hasonló lehet, de ennél gyilkosabb dolgot nehéz elképzelni. Mi legyen akkor ezekkel a szerencsétlen gömböcskékkel, virágokkal, felhőkkel? Végül is fogalmam sincs milyen alakja lehet egy ilyen képződménynek, ahogy azt sem tudom megmondani miért születnek ezek az érzések, vagy hol? A fejben?  És miért nem állnak le időben? 

Ezért van szükség a felesleges szerelmek ládikájára, ez egy szép doboz lenne, méltó a feladathoz, feneketlen oldalakkal és sóhajbiztos zárral. Ebbe bele lehet tuszkolni ezt az érzést, bezárni a felejtés kulcsával és elvinni a felesleges szerelmek nagy központi raktárába. Igen mert ilyen is lenne, akkor már. Ebben akkor kicsit az is benne van, hogy alkalomadtán esetleg elő lehet venni.... ez a sebtapasz.

A másik fél mottója:

Az irántam érzett szerelem engem semmire nem kötelez.

Alber Camus

Bizony.

A bejegyzés trackback címe:

https://alibanyajegyzetel.blog.hu/api/trackback/id/tr337742624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.08.29. 21:20:03

@Alibanya1: sztem annyi van h en tudok ertelmet adni nekik mondjuk ez nem kis melo szoval keretik nem irigykedni hanem utanam csinalni

csepke 2015.08.29. 21:21:43

@FemmeFatal: hát szenvedni anélkül is lehet, egész biztos nem ez a célja. ahhoz túl nagy macera

csepke 2015.08.29. 21:23:51

@FemmeFatal: " szoval keretik nem irigykedni hanem utanam csinalni " ez neked olyan szófordulatot mint wasabinak a hát nem én kérek elnézést....;) most már én is kitalálok valamit. állítólag fontos az ilyen ön-márkaépítés.

2015.08.29. 21:24:41

@csepke: boldognak lenni is lehet maskepp nyilvan ezt csak azert mondom h ne innen definiald a nem felesleges szerelmet mert ez igy nem all meg

2015.08.29. 21:27:10

@csepke: jo otlet. Fontos h az ember legyen vmilyen. Talald ki es csomagold azt is selyempapirba ;)

2015.08.29. 21:30:43

@csepke: banyatol kerdezd o talalta ki a felesleges szerelmet letrehozva egyuttal a nem feleslegeset is s mivel a feleslegeset nem ertem gindoltam majd innen de ugy tunik dolgozni kell meg az elmeleten (en sehogy nem definialnam mert olyan sztem nincs h felesleges szeretet szerelem erzelem max olyan van h fajo v oromteli v ilyesmi)

csepke 2015.08.29. 21:31:55

@FemmeFatal: de én értem. banya is érti. kulics is érti. csak te nem érted.

2015.08.29. 21:35:02

@csepke: jol van baby. Igazad van. Ertem en is. De nem ertek egyet. Amit banya irt csodas koltoi meg minden, engem is megfogott, megrazott, de ennel nem tobb.

2015.08.29. 21:38:13

@csepke: egyebkent amirol irt az a remenytelen (+platoi?) szerelem. De sztem az sem felesleges. Egyszeruen nincs felesleges erzelem. Minden dolgoknak oka celja van. Max nem ertjuk. De akkor ne cimkezzuk fel h hulyeseg meg felesleges. Probaljuk meg erteni meg erezni mivegre. Hm?

csepke 2015.08.29. 21:41:56

@FemmeFatal: szerintem nem a plátói. én például plátóian szerelmes voltam az alain delonba a fekete tulipánból. de senkinek nem okozott törést a dolog. de ha teszem azt te olyanba vagy szerelmes, aki a közeledben van, kikerülhetetlen, de nem tudja/akarja viszonozni akkor te is csak szenvedsz meg ő is, mert ugyan igaz a camus idézet fent, de jóérzésű embernek kényelmetlen egy ilyesmi, mert nem tud olyat tenni amivel ne okozna fájdalmat a reménytelennek.

2015.08.29. 21:45:19

@csepke: ok akkor a remenytelen szerelem = felesleges szerelem. Ertem. Mert az faj es mennyivel jobb volna ha nem fajna. Vilagos. En is mindig a konnyebb veget fognam meg a dolgoknak de idaig azert nem mereszkednek.

csepke 2015.08.29. 21:48:17

@FemmeFatal: nem, az a reménytelen ami bajt okoz

2015.08.29. 21:50:15

@csepke: bajt? Ez egyre jobb. Na es mekkorat? A tuzoltokat is hivni kell? ;)

csepke 2015.08.29. 21:54:21

@FemmeFatal: egyébként meg persze. arra kell törekedni hogy ne fájjon, hanem örömet okozzon. épp eléggé fáj sok minden alapjáraton, már a puszta létezés is sokszor, hát még jó hogy olyan fakultatív programban mint a szerelem nem ezt keresi az ember

2015.08.29. 21:56:43

@csepke: nyilvan de ezt nem mi dontjuk el ahogy azt se h szerelmesek leszunk-e meg van meg par ilyen dolog ... izgi nem?;)

csepke 2015.08.29. 21:59:03

@FemmeFatal: azt nem hogy beleszerelmesedünk-e valakibe, de egy nem kívánt szerelemet el lehet harapni az elején. de, ezt mi döntjük el.

2015.08.29. 22:01:28

@csepke: jo tegyuk fel el lehet harapni szerintem nem de mar kezdek sok lenni ugyhofy hagyjuk de ha az elejen elharalod sose tudod meg mit haraptal el csak szolok

csepke 2015.08.29. 22:06:04

@FemmeFatal: olyan sok tudás van a világon amit szeretnék tudni, és ha 3szor élnék sem lenne elég hogy mindennek a végére járjak, hát nem pont egy olyan meg nem ismerés hiányzik, amiről az elején látszik hogy csak vesz ki belőlem

2015.08.29. 22:17:17

@csepke: egyreszt nem latszik. masreszt mit akarsz megtudni, ha nem ezt? Izgisebb szerinted azt kutatni h ha a fekete dobozok törhetetlenek, miért nem olyan anyagból csinálják a repulot? Vagy mi?

csepke 2015.08.29. 22:33:27

@FemmeFatal: igen. a körülöttünk lévő világot kutatni érdemesebb

2015.08.29. 22:38:20

@csepke: mint sajat magadat? Nem ertek egyet.

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2015.08.30. 07:51:52

szegény csepke, inkább vissza neked wasabit, mantoomannal.

csepke 2015.08.30. 08:28:26

@savanyú a narancs ( Villanyfényes): gondolod ketten együtt sem érnek egy db ff nyomába? ;)

2015.08.30. 08:55:39

@csepke: ha a kettot atkotod a bankossal, akkor talan ;)

Csakegyvalaki 2015.08.30. 10:18:45

Szerintem a felesleges szerelem a reménytelen szóval jobban jellemezhető.

sirok0001 2015.08.31. 08:46:14

@FemmeFatal: Volt tapasztalatom. Igen, jobb elharapni az elején. Mindenkinek jobb. Ebben a kérdésben Alibanyával értek egyet. Felesleges az ilyen, lelki betegségnek tartom. Egyrészt, mert az egyik fél nem tudja elmondani, a másik fél meg nem képes gátakat képezni. Másrészt, ha nincs rendezve, elburjánzik. Nem hiszem, hogy ez "jó" lenne...:S Senkinek sem az.

2015.08.31. 09:14:29

@sirok0001: ezt en ertem de a fajo v remenytelen szerelem sem felesleges ... ezzel az erovel dobjunk ki mindent ami nehez?

csepke 2015.08.31. 10:08:44

@FemmeFatal: hát úgy tűnik nincs mese mostanra kiderült, csak te szeretsz szenvedni, meg szenvedtetni ;)

2015.08.31. 10:14:31

@csepke: az én olvasatomban pedig, ami kiderült, az ez: én sem szeretek szenvedni, de ha mégis úgy alakul, akkor én legalább képes vagyok - de legalábbis szándékom van rá - megérteni, mi végre és nem gondolom, hogy felesleges volna. Avagy én legalább igyekszem játékban maradni, nem passzívan elszenvedni az elétet, mint ti. Szerintem ez a jobbik verzió. És a pszichológusok szerint is. Mert hogy az ember életében sok szenvedni való van. Ha tetszik, ha nem.

csepke 2015.08.31. 10:19:38

@FemmeFatal: de pont hogy ez a passzívan elszenvedése az életnek, hogy ha látod is hogy hova fordul, nem teszel ellene semmit. trténjen aminek trténnie kell. mi meg azt mondjuk, hogy ha valami kivédhető ami csak negatív hatással lenne, azt miért ne védenénk ki, ha meg van az eszkz a mód és felismerted hogy ki kellene védeni?

2015.08.31. 10:22:53

@csepke: már miért nem tennék ellene semmit? honnan veszed ezt? Mint modtam, se szenvedi, se kínozni senkit nem szeretek én sem. Nem is értem, honnan ez a feltételezeés. Én csak az emocionális folyamatok kognitív aspektusait hangsúlyozom. Mert vannak. És nem kéne rajtuk átlépnetek. Bár értem én, hogy az az egyszerűbb és lustább verzió, mert gondolkodni nehéz. Én sem szoktam, ha csak nem feltétlenül muszáj :)

2015.08.31. 10:24:53

@csepke: látom, az 'ö'-d még mindig gyengélkedik :))

csepke 2015.08.31. 10:25:45

@FemmeFatal: miért mennyit kell azon gondolkodni hogy az ember vakon fejjel menjen a falnak? szerintem azon tbbet kell, hogy hogyan ne.

csepke 2015.08.31. 10:27:24

@FemmeFatal: igen szegényem még mindig. ;) így egészen ff-s lesz amít írok. ;)

2015.08.31. 10:29:48

@csepke: vakon falnak menni hülyeség, nyilván, de itt a kérdés az, hogy mi a vakon és mi a fal

csepke 2015.08.31. 10:31:33

@FemmeFatal: igaz, a vakon-t enyhítő krülménynek írtam. a nyitott szemmel neki menés a minősített esete ;)

2015.08.31. 10:34:21

@csepke: nna, jóóvvan, lapozzunk vagy foglalkozzál inkább az ö-del, mert zst bepipul, hogy mi ez az alpári betűtlenség itt már megint

2015.08.31. 11:02:02

Ne azon filozzunk már, mi felesleges, mi nem, hanem pl inkább ezen:

KOPOGTATÁS NÉLKÜL (József Attila verse)

Ha megszeretlek, kopogtatás nélkül bejöhetsz hozzám,
de gondold jól meg,
szalmazsákomra fektetlek, porral sóhajt a zizegő szalma.
A kancsóba friss vizet hozok be néked,
cipődet, mielőtt elmégy, letörlöm,
itt nem zavar bennünket senki,
görnyedvén ruhánkat nyugodtan foltozhatod.

Nagy csönd a csönd, néked is szólok,
ha fáradt vagy, egyetlen székemre leültetlek,
melegben levethesz nyakkendőt, gallért,
ha éhes vagy, tiszta papirt kapsz tányérul, amikor akad más is,
hanem akkor hagyj nékem is, én is örökké éhes vagyok.

Ha megszeretlek, kopogtatás nélkül bejöhetsz hozzám,
de gondold jól meg,
bántana, ha azután sokáig elkerülnél.

sirok0001 2015.08.31. 12:04:21

@FemmeFatal: Nagyon félreértesz. :) Szerintem senki sem vagy legalábbis remélem kevesebben hátrálnak meg a nehéz feladatok/dolgok láttán. Én sem vagyok ilyen, viszont van aminek van értelme és van aminek nincs. Persze ez igen szubjektív. És igen, lehet tanulni/fejlődni személyiségben az ilyen helyzetekből, de megterhelő is. Ez miatt nem sok értelme van. Szerintem.

2015.08.31. 12:08:25

@sirok0001: tanulni a nehéz helyzetekből lehet, a könnyűekből nem (a könnyű nem hat, nem érint meg, azaz nem a tiéd, vagy már tudod, és nem jelent problémát, kirázod a kisujjadból, azaz könnyű) és épp ezért van a nehéznek értelme. ééérted :) plasztikusabban: ha edzeni mész is olyan súlyokat válassz, ami nehéz, a könnyűeket felesleges emelgetni :)

csepke 2015.08.31. 12:19:51

@FemmeFatal: ok. de mi ennek a fajta tanulásnak a célja? hogy újabb, önként elkerülhető, de mégsem elkerült, nehezebb helyzettel is megbirkózz? aztán még újabbal..stb. Hát nem az élet élvezete a cél? Hanem önmagad szándékos sanyargatása? Megjegyzem, nekem ezt azért nehéz is elmagyarázni, mert például a súlyemelésnek sem látom értelmét. ;) valamint egy öncélú improduktív, de szenvedéssel járó dolognak sem.

2015.08.31. 12:26:34

@csepke: jó, maradjunk a súlyemelős analógiámnál: ha súlyt emelsz, nehezebbet, mint a kellemes, akkor fejlődik az izmod, egyre erősebb leszel, egészség, szebb, fejlődik a megküzdő képességed, ellenállóképességed, hogy csak a legkézefekvőbb mellékhatásokat említsem, de sok mást is felsorolhatnánk. Mindennek ne lenne értelme? Ugyan már!

csepke 2015.08.31. 12:33:24

@FemmeFatal: igen, az lehet cél, hogy edzel, hogy szebb legyél, de én most arról a súlyemelésről beszélek, amikor akkora súlyokat emelnek fel emberek egyszer hogy beszrnak. Mert ha mindegyik zongoracipelő civilben, akkor megértem, edz hogy elbírja, de ha nem? Akkor minek ez a képesség? Egy targonca knnyedén megemel 5x akkorát is. Értelmetlen

sirok0001 2015.08.31. 12:42:13

@FemmeFatal: Értem. :)
Akkor csak annyival válaszolnék, hogy nem ilyenekből szeretnék tapasztalatot szerezni. Remélem neked továbbra is csak ilyenekből lesz.

2015.08.31. 13:17:45

@sirok0001: abból szerzünk tapasztalatot, amit az élet elénk dob, (és azt dobja, amit meg kell tanulni), ez nem kívánságműsor, sajna vagy nem sajna.

2015.08.31. 13:22:09

@csepke: pedig az életben olyan súly is van, amit meg kell emelj, amitől beszarsz, avagy: ami nem öl meg, az megerősít, de ezeket nyilván azért emelgetjük, mert nincs más választás és nem hobbiból. Van vválasztásod de csak ennyi: élsz vagy nem élsz. Ha az utóbbit választod, felöltöd az apóca ruhát és magadra zárod az ajtót. Sokan élnek így. De minek?

csepke 2015.08.31. 13:30:08

@FemmeFatal: igen tudom hogy ezt akarod rámerőltetni, de miért olyan nehéz elképzelni, hogy van akit az életben nem a kínkeserves küzdés vonz, és ahogy írod abból csak annyit vállal, amennyi feltétlenül kikerülhetetlen, és a cél inkább a kellemes, élvezhető élet.

2015.08.31. 13:43:12

@csepke: minden világos, én is élvezet párti vagyok, elhiheted, amit csak mondani szeretnék az annyi, hogy a szenvedés szubjektív megélése, megítélése eltérő lehet, lehet értelmetlennek megélni, és lehet keresni/megtalálni az értelmét. Aki az előbbi verziót játssza, annak a szubjektív életminősége rosszabb, mint azoké, akik az utóbbit, avagy nekik "kevésbé élvezetes" az élet, mint a másik csoporté. Szóval az életet élvezettel negélni tudók, akarók, a második csoportba tartoznak, minden látszat és okoskodás ellenére is.

csepke 2015.08.31. 13:47:39

@FemmeFatal: de ezt csak te gondolod, ilyen biztosan hogy rosszabb, és ez abból fakad, amit az elején pedzegettem, hogy valójában te szeretsz szenvedni. és így igaz, ha én imádom a csokifagyit akkor elképzelni sem tudom, hogy lehet leélni úgy egy életet hogy valaki ne egyen a csokigfagyit, és miért nem próbálkozik vele, hátha megszereti, teljesebb lenne a világképe.

2015.08.31. 13:52:20

@csepke: neeeem! itt azt kell eldönteni, hogy passzív elszenvedője vagy-e az életnek, vagy aktív részese. A passzivitás mellékterméke a rosszabb életminőség. Ez pszichológiai közhely. És nem, nem az a megfejtés, hogy mert te ff szeretsz szenvedni, mert nem szeretek, sőt, kifejezetten utálok.

csepke 2015.08.31. 13:58:53

@FemmeFatal: dobd ki azt a knyvet. ;)

2015.08.31. 14:08:49

@csepke: pedig izgi, mi töööbb - irigyled az ö-met, mi? ;) - a te fajtád is benne van a cs-betűnél, úgy mint "csepkék, avagy a könykidobós, fejet homokba dugós, apácásított, selyempapírozós fajták"

csepke 2015.08.31. 14:22:42

@FemmeFatal: te, csak nem ugyanaz a könyv ez amit itt tbben is olvasnak, és ez a fejezet is benne van: akkor is megmagyarázom hogy miért rossz neked ;)

2015.08.31. 14:23:58

@csepke: nem, ezt a fejezetet vki kitépte az én példányomból. miért? rossz neked?

csepke 2015.08.31. 14:40:34

@FemmeFatal: hát most hogy elpazaroltunk a süketek párbeszédére egy fél napot...nnna, megyek, eszem egy kis vaníliafagyit ;) kár hogy csoki nincs hozzá! ;)

2015.08.31. 14:46:32

@csepke: sztem is izgi volt, ja ;)

csepke 2015.08.31. 14:59:33

@FemmeFatal: jhetne legalább nari, hogy megmondja kivel ért egyet.;)

2015.08.31. 15:01:25

@csepke: na vajon kivel? (jó ez az ö nélküliség, lehetne ez a csepke brand ;)

csepke 2015.08.31. 15:05:13

@FemmeFatal: hihi ez lesz, mert sehogy nem bírom kipiszkálni az ö alól a féldinnyét ;)

2015.08.31. 15:08:27

@csepke: nekem bejön, csak zst miatt izgulok, rosszak az idegei, nem bírja az efféle trehányságot :)

sirok0001 2015.08.31. 15:10:07

@FemmeFatal: blablabla
Inkább tanulok más hibájából és elkerülöm az ilyeneket....

2015.08.31. 15:14:14

@sirok0001: más hibája az a másé és nem a tiéd - na de okosat mondtam, figyeled? ma nagyon ihletett napompom van - a lényeg, hogy abból sajna nem lehet tanulni, mert az az ő élete, a tied meg a tiéd - hopp, már megint! - de persze meg lehet próbálni, én is próbáltam ;)

sirok0001 2015.08.31. 20:20:52

@FemmeFatal: Nagyon okos vagy ma. Kellene hallgatnom rád, nagyon. Kérlek adj tanácsot, mit tegyek?

2015.08.31. 22:13:11

@csepke:

Nagyon sok olyan képesség van, amire a hétköznapokban ritkán van szükség, de ha igen, akkor életet menthet. Például ha egy balesetben le kell emelni valakiről egy ráborult nehéz tárgyat, és véletlenül pont nincs kéznél egy targonca.

De ugyanígy pl. a húsz kilós súlymellényben futás, húzódzkodás, tolódzkodás is tűnhet akár értelmetlennek egy hétköznapi ember esetében a funkcionalitás szempontjából (mert nem kommandós, akinek teljes felszerelésben kell elég gyakran ilyen mozgásokat csinálnia a valós életben is), de rögtön értelmet nyer, ha mondjuk veszélyes helyzetből a kisgyerekeddel a hátadon kell menekülni. (Veszély pedig bármikor lehet nagyvárosban is, pl. (természeti) katasztrófa, tűz, merénylet stb.)

2015.09.01. 01:12:43

@sirok0001: miben kersz tanacsot?

Irbisz 2015.09.01. 13:45:51

@Diorella Queen:
"Na jó, hogy nem kötelez senkit semmire az iránta érzett szerelem, de azért csak megérinti az ember lelkét egy picikét, ha valaki szerelmes belé. "

Ha eszreveszi egyaltalan.
En sem vettem ezt többször eszre - utolag/mastol/töle kesöbb tudtam meg csak. Meg olyan is akadt, ahol bantam hogy nem eszleltem ezt :))

Irbisz 2015.09.01. 13:52:24

@FemmeFatal:
« egyebkent amirol irt az a remenytelen (+platoi?) szerelem. De sztem az sem felesleges. Egyszeruen nincs felesleges erzelem. Minden dolgoknak oka celja van. Max nem ertjuk. «
Mar hogy a banatba lenne oka es celja mindennek ? Helyesebben celja nincs meg veletlenül sem mindennek, (elöidezö) oka van, viszont az gyakorta veletlenszerü, mindenfele olyan oksagi kapcsolatot nelkülöz, amit irtal hogy csak « max nem ertjük ».

2015.09.01. 13:53:19

@Irbisz: a nem is vettem észre témához: a gimiben egyik évben a valentin napi posta hozott nekem egy olyan szerelmi vallomást, amit azóta se tudok, hogy kitől kaptam, egy ideig figyeltem a srácok kézírását, melyik hasonlít, megkérdeztem, akit lehetett, hogy ő írt-e nekem, de semmi. Most lesz a húszéves érettségi talink, hátha majd most fény derül a titokra ;)

2015.09.01. 13:56:33

@Irbisz: jó, legyen, de ha nincs oka és vagy célja mindennek, akkor mije van?

Irbisz 2015.09.01. 13:59:43

@csepke:
ugyan mar, a siugrastol kezdve a szinkronuszasig a legtöbb sport, föleg elsportszinten üzve felelesleges. De a gyorsasagi motorversenyzes, forma 1 es loverseny is - megis leteznek, holott a legtöbbnek gyakorlati haszna nulla. Hacsak araepült bizniszt nem tekintjük hasznonnak, hisz az elsport is milliard dollaros biznisz.

Irbisz 2015.09.01. 14:04:06

@FemmeFatal: Celja az tenyleg sok mindennek nincs.
Ahol ok sincs, ott egyszerüen megtörtenik a lehetseges kimenetelek közül valamelyik, valamilyen teljesen sztochasztikus folyamat eredmenyekepp.
Az ok hianyat termeszetsen ugy ertem, hogy utolag meg lehet mondani mi idezte elö a megtörtentet (azaz formalisan letezik elöidezö ok), de ez következtetes levonasara, elörejelzesre alkalmatlan- epp a veletlenszerüseg miatt. Igy a köznapi ertelemben az a (pongyola) kifejezes illik ra jol, hogy nincs oka.

2015.09.01. 14:19:13

@Irbisz: mit tekintünk egyáltalán hasznosnak?

2015.09.01. 14:20:40

@Irbisz: hát jó ... ha nincs, hát nincs

sirok0001 2015.09.01. 14:31:15

@FemmeFatal: Hogyan élvezzem az életet, ahogy te. Hogyan legyek lazább. Hogyan kerüljem el a felesleges fárasztó helyzeteket stb. Most ennyi jutott eszembe. (Mutass utat kérlek. :D)

Irbisz 2015.09.01. 15:06:46

@FemmeFatal:
Jo kerdes. Azt tudom en mit tekintek hasznosnak, vagy közismert hogy a hasznossagnak elterö kriteriumai vannak közgazdasagi, tarsadalmi szinten nezve, de meg itt is eleg elterö megközelitesek lehetnek területtöl, agazattol függöen.

Vegyünk egy peldat, aktualis: az orszag jo resze szerint haszonalan, söt egyesnesen pazarlasnak tartja a felcsuti stadionra kiadott 3,8 milliardnyi közpenzt, ahol a 2000 lepusztult falucskaban majd 4000-es szupermodern stadionocskat huztak fel.
Akad viszont egy törpe kisebbseg, akik szerint ez hasznos- orban viktor, az epittetök, a jot kaszalo epitök, kivitelezök, tervezök mindenkepp :)
Na azt hiszem ez jo pelda, hogy nehez kerdes a ««hasznossag » eldöntese. Meg ezt a riportot olvasva is :)
www.origo.hu/sport/magyarfoci/20140417-riport-a-felcsuti-puskas-arena-sajtobejarasarol.html

Vagy bevezettek anno az utcai gazvilagitas helyett az elektromos közvilagitast, a többseg biztos hasznosnak tartotta ezt- a munkajukat elvesztö lampagyujtogatok nem biztos hogy igy velekedtek :)
Estig lehetne sorolni a peldakat, hogy keves az egyertelmüen eldönthetö tevekenyseg - az mar azert erösen hatareset, amikor a kutatasi penz (f)elhasznalasa utan valami olyasfele csodalatos tanulmany volt a produktum, amiben szogyakorisagi elemzest vegeztek a XIX. szazad vegi Abauj megyei hivatalos dokumentumokon (vagy valami hasonlo :D)

2015.09.01. 15:19:50

@sirok0001: utat? nem vagyok én Toldi Miklós ;)

2015.09.01. 15:34:55

@Irbisz: Na jó, de itt most onnan indultunk, hogy egy érzés, a szerelem lehet-e haszontalan és vagy felesleges. szerintem nem. Szerinted?
No és véleményed szerint a nyelvtudományi kutatásoknak kétséges a hasznossága, avagy feleslegesek? És a művészetek? Michelangelonak David helyett inkább széklábakat kellett volna faragnia?

Irbisz 2015.09.01. 15:51:43

@FemmeFatal:
egy erzes szerintem is lehet felesleges, söt karos, de van, nem ugy megy hogy ha nem akarom akkor nem lesz. Az akaraterönk erösen korlatos ebben a kerdesben.

Nem a nyelvtudomanyok feleslegesek, haszontalanok, hanem az ilyen semmitmondo, leiro statisztikai jellegü vadhajtasa.
Ez ugyanis nem nyelvtudomany, a tudomanyossag semmilyen kriteriumanak nem felel meg. De nem ertelek mit vedelmezel ilyen hülyeseget, tipikus brit tudosok megallapitottak, csak a tudomany lejaratasara alkalmas tevekenyseget.
Minden területen van ilyen, nem csak a bölcsesz, hanem a termeszet,- es müszaki tudomanyok teren is.
amikor en voltam PhD, en is irtam olyan cikket, tartottam belöle elöadast aminek csak a kreditpont miatt volt ertelme, egyebkent köze nem volt semmilyen tudomannyosaghoz - de nem is vedem most utolag, pedig több ertelme volt min ennek a peldabelinek:)

2015.09.01. 16:43:37

@Irbisz: nem ismerem a hivatkozott kutatást, annak szakmai v személyes megítélésére nem vállalkozom, így csak ennyit: írtam már én is cikket, és én sem gondoltam, hogy van értelme, aztán meg tananyag lett a BGF-en.
Szóval arról, mi hasznos mi nem, mi tudományos, mi nem, vég nélkül lehetne filozofálni, csakúgy, ahogyan az érzelmek és az akarat kapcsolatáról is, így itt is csak ennyi: van egy - ok, több is - visszatérően rossz érzésem, pl az önsajnálat. Ha közeleg, ismerősként üdvözlöm, megkérdem, ma hogy van, jól tartom, megetetem, megitatom, majd megkérem, hogy távozzon. És láss csodát, el is megy. Irigyled, mi? ;)

Irbisz 2015.09.01. 17:03:54

@FemmeFatal:
Irigyelnem nagyon, ha valami hasznosabb területen is müködne, nem csak ilyen "hess, önsajnalat" kevesse hasznos relacioban :)
Bar az ketsegtelen, egy depressziora hajlamos egyennek ez igen hasznos tulajdonsag lenne :D

Remek tanulmanyod erteket nem ketsegbe vonva, a tudomanyossagnak vannak kriteriumai- igy en felvallalom annak odiumat, hogy valamit egyenesen hülyesegnek minösitsek. Bonyolitja a helyzetet, hofy van olyan kutatas, ami megfelel a kriteriumoknak formalisan, de olyan egetverö baromsag, hogy jobb senkinek nem tudni rola, hogy ne fokozza a tudomanyellenesseget, es ne legyen olyan (jogos) felhaborodas, közpenzt ilyenre kar elpazarolni.
Viszont ez mar akkora Off hogy mutogatni lehet, szepen rekesszük be a vitat.

2015.09.01. 17:09:42

@Irbisz: nyilván vannak kritériumai, formai, tartalmi, és nyilván itt is lehet osztogatni az arany málna díjat. Arról meg, hogy mi hülyeség, mi nem, álljon itt egy klasszikus: pl a kőolajfinomítás, az hülyeség kérem (by besenyő). UFF.

Mr. Waszabi 2015.09.01. 19:09:46

Igazán nem szeretnék elefánt lenni a porcelán boltban, de egyoldalú szerelem nem létezik. Az csak vonzalom valaki iránt, egyoldalúan. Ami megcsillantja annak lehetőségét, hogy milyen boldog is lehetnél, ha rád találna a szerelem. Nem véletlen, hogy a nonpluszultra az, amikor ez a vonzalom, egymás kölcsönös és feltétel nélküli elfogadása spontán, létrejön két ember között, s akár madarat lehetne velük fogatni. És csak örülnek, mint majom a farkának, mert minden késztetésüktől elnyugodnak :) Nem veszik észre a legjobb nőket, férfiakat sem az utcán, arcukon földöntúli mosoly ül mindég, energiájuk, kedvességük, türelmük kifogyhatatlanná válik.
Mindenki erre vágyik titkon, akármennyi megalkuvást, ideológiát dolgoz ki, tesz magévá annak érdekében, hogy elfojtsa azt, amiről azt gondolja tapasztalatai alapján, hogy neki ez nem jár, nem jöhet össze, lehetetlen. A vízválasztó az, hogy ez ajándék - nem az egyes ember akaratától függ, ez itt a kulcs. Amíg nem jön össze, addig magunkkal van dolgunk,elintézetlen ügyeink - igyekezni kell hát elrendezni, hogy mihamarabb érdemessé váljunk ezen ajándékra. Nem véletlen, hogy sokat írok az egoról, annak szerepéről a kudarcokban. Ott a gát mindenkor, nem egyebütt. Nem a herceg vagy a hercegnő GPS-e romlott el, hanem csupán arról van szó, hogy az élet - Isten - nem ír alá fércművet sosem. Egyik sem ember fejével gondolkodik - ezt elég nehéz megérteni emberi fejjel, de muszáj lesz, legalábbis azoknak, akik meg akarják kapni ezt az ajándékot. Sokan nem gondolkodnak el azon, hogy amikor megkapták, de nem tudtak élni vele, akkor magukban voltak az akadályok. Tessék őszintén átgondolni mindezt, és elfogadni a válaszokat. A szerelem a sok egyéb között - például a gyereket szeretnék esete - az egyik, amely nem emberi akaratból jön létre e Földön, ha létrejön. Ajándék. Ugye, aki ajándékot kap, az nem követelődzik, nem önös akarnokságának eredőjeként gondol rá - hanem tán nem is vár semmit, azért örül annyira, amikor valami szívébetaláló igazi meglepit kap. Akár egy kisgyerek :)

2015.09.02. 08:42:27

@Mr. Waszabi: jol mondod, egyetertek :)

2015.09.02. 08:46:50

@sirok0001: ne sopankodjal itt nekem a te eletednek te vagy a mestere senki olyan jo sirok nem tud lenni mint te aki meg akarja mondani h csinald azt nyugodtan kuldd el a francba (ez volt egyuttal az elso es utolso utmutatasom neked ;)

Irbisz 2015.09.02. 10:18:23

@FemmeFatal:
Biztos hogy te voltal a cimzett? Lehet hogy masnak szantak, ezert kerdezösködtel hiaba :)

2015.09.02. 10:26:44

@Irbisz: hát ez nekem eszembe se jutott!

sirok0001 2015.09.02. 10:44:17

@FemmeFatal: :S Nagyon köszönöm!! :)

Irbisz 2015.09.02. 10:53:26

@FemmeFatal:
na latod, lehet hogy feleslegesen jarattad az agyad 20 evig ezen a probleman :)

(de azert kerdezd meg, ez is csak 1 lehetöseg :))

2015.09.02. 10:54:55

@Irbisz: nem, ezzel a lehetőséggel nem számolok, kizárt hogy azt a szépet másnak írták volna :P

2015.09.02. 10:55:31

@sirok0001: na de mi ez a :S már megint?!

2015.09.02. 11:12:57

@sirok0001: az jó, ne hagyd abba ;D

Irbisz 2015.09.02. 14:39:46

@FemmeFatal:
ezer bocs, nem akartam földhözragadt racionalitasommal es problemaelemzö hozzaallasommal a huszeves szep valentinnapi emlekedet sarbatiporni :)

Ui. Hogy a valentinnapot mekkora böszmesegnek tartom mai formajaban, azt nem tudom elmondani (de meg leirni sem).
süti beállítások módosítása