Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Emberi kapcsolatokról

Alibanya jegyzetel

Alibanya jegyzetel

A túlgondolás nehézségei és egyéb evilági küzdelmek

2016. március 18. - Alibanya1

overthinking.jpg

Az megvan, hogy valamit ezerszer átgondolsz? Újra és újra lejátszod a fejedbe, nem tudod elengedni, elemzed? Azt állítják, hogy az emberek 70 százaléka lefekvéskor ezt teszi és újra gondolva a napját azon tépelődik, hogy mit mondott rosszul. Én gyakran vagyok ilyen hetvenszázalékos. Legismertebb ilyen overthinking projektem, amikor három évig tépelődtem egy férfin. Más józanabb életvitelű személy kb. két nap alatt térképzete volna fel az egyedet. Most is ezerszer játszok vissza egy párbeszédet, hogy minek is mondtam ki pár szót... úgy belém hasít, te jó ég mekkora béna voltam. Igaz ittam egy kicsit, de akkor is. Miért mondtam ki ilyen szavakat, pont azokat amiket és miért akkor és hogyan. Most biztos ez vagy az van, ja elmélet gyártásban is állat jó vagyok.

Néha, ha kicsit visszazökkenek a realitásba akkor hideg fejjel megállapítom, hogy várj csak, te hányszor bíbelődsz azon, hogy más mit mondott, és az mennyire befolyásolja a róla alkotott képet? Legtöbbször a két dolog egyáltalán nincs párhuzamban, Tized annyit törődünk ilyesmivel, mások esetében. Mondták már nekem azt is, hogy ezzel rontok el dolgokat, ami bizonyosan nagyon így van. Elrontok én mindent. Most nagyon igyekszem, hogy ne rontsam el dolgaimat, de bizonytalan vagyok nagyon, kivétel az elrontás, abban biztosan regionális bajnoki címem van. A tudós emberek szerint, ez az agyonhajszolt átgondolás a boldogtalanságok legfőbb okozója, az ember ott kreál problémát, ahol nincs is. Ez már csak azért is nagyon kedvemre való, mert amúgy is vannak problémáim, de úgy látszik nekem ez nem elégséges illetve igyekszem utánpótlást gyártani nehogy már kifogyjak a problémából. Az már milyen lenne?!. Ez valami önvédelem is, hogy be biztosítsuk magunkat csalódás, meg bánat ellen. Lám, lám előre tudtuk a dolgot, meg felkészültünk... de ezzel magát az öröm forrását tesszük tönkre. Nem akarom, én boldogságban akarok úszni. 

overthinking.jpeg

Felkerestem ilyen építsük magunkat oldalt, ezeket nagyon szeretem, mert mindig valami nagyon nagy bölcsességre fut ki a dolog és én csak röhögök halálra, de legalább jó kedvem lesz. Most azt kerestem, hogy higgadjak már le, nem kell agyontépelődni a dolgot, meg amúgy is hormonális támadás alatt vagyok, szóval nyugi. Íme a tanácsok, á nagyon jó lesz:

1. Gondolj valami jóra

Ezek hülyék, éppen arra gondolok, és azt próbálom megelemezni, hogy miért az, illetve mitől fogom mégis elveszíteni, mert biztos csak nekem jó a másiknak nem, és így tovább. Vagy miféle jóra kell gondolni ilyen általános dologra, hogy mondjuk a Nutella jó. De ezen mégsem gondolkodhatok egész délelőtt. Mondjuk el is foglalhatom magam, de az a baj, hogy közben is előmászik... mármint a gondolat. Leginkább azt szeretném ha lenne egy ilyen reset gombom és tényleg az üres semmire lehetne az agyam állítani.

2. Pozitív szavak ismételgetése

Ó ez a kedvencem, ez az önbeszélgetős, bevonzós dolog. Azt javasolják, hogy ilyeneket hajtogassak, hogy "minden rendben lesz", "boldogság", "béke", "nyugalom", csak még a világbéke hiányzik a listáról. Nem tudom én ezeken leginkább röhögni tudok, semmi eredménnyel nem jár, ezzel az erővel azt is hajtogathatnám, hogy tarkatehén. Egyébként ezt szoktam, végül is ez segített még legtöbbet. Ezt még egész fiatalon fejlesztettem ki magamban, ezt a tarkatehén stratégiát, talán 11 éves voltam, azóta nagyon bevált segédeszköz.

3. Meditálj

Ez az ami nekem még sosem sikerült. Be kell látnom, hogy nem erre születtem, e tekintetben teljes antitalentum vagyok. Ízig vérig a nyugati civilizáció szülöttje, fogyasztói társadalom végterméke, mittom én, de nem megy. Volt már, hogy megpróbáltam, nagyon rákészültem ültem, csak vizet ittam, kiterítettem a nyugalmas földszínű takarót (feng shui) és vártam, és vártam. Totál idegenül éreztem magam a helyzetben, semmi nem jutott eszembe. Legfeljebb ilyenek, hogy viszket a talpam, meg hogy hova lett az a piros blúzom, amit két éve vettem, a francba elfelejtettem visszahívni a szerelőt vagy más hasonló baromságok. Olyanok, hogy boldogan lebegtem, meg csillagközi utazás, amit mások meséltek, zen, meg nirvána no ilyenekről szó nem volt.

4. Élj a mának

Ez megvan. Végre valami, amit teljesíteni tudok. Én aztán csak annak élek, minden egyes anyagilag átvészelt nap csodálatos. Ma sem romlott el a mosógép sem a mikró és ettünk is. A gyerekek csak egymás poharába köpködtek, ez végül is egy kezelhető incidens. Dehogy gondolkodom én hetekre előre, az nem vezetne semmire. Tervezni sem nagyon merek, úgyhogy a legteljesebb értelemben a mának élek. Most ez végül is miben segít nekem?

5. Menj ki a természetbe

Igen, ez mindig jó, kár, hogy a természet kicsit most messze esik tőlem, de szívesen mennék, akár most rögtön is, hol a legközelebbi természet? 

Én azt tapasztaltam, hogy bizonyos mennyiségű agyalást sajnos kénytelen vagyok magamra mérni, és egyszer csak felpattanok és azt mondom szarok rá. Még eddig ez segített leginkább.

Egy kellemes impulzus hatására, most elkezdtem képregényeket nézni, hogy ott micsoda szörnyű népek vannak. Démonok, meg sárkányok, meg mittom én brutalitás. Nagyon javaslom, igen komoly feszültség levezető. Most egy olyant találtam, hogy az erős ember fejbe vág egy másik, kicsit kevésbé erős embert és annak kettétörik a feje de így orr magasságában, ott úgy szétnyílik és a felső része elrepül a francba. És szuper fasza hangutánzó szavak vannak kiírva felhőkbe ilyen, hogy krkhhhhhhhhhhhhhrkcsmrk meg eszelős vérek folynak és agyvelők röpködnek, grafikailag finoman feldolgozva és ez nagyon relaxáló. Beleszerettem, a leghatározottabban.

A bejegyzés trackback címe:

https://alibanyajegyzetel.blog.hu/api/trackback/id/tr418492466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.03.18. 14:35:24

A meditációnak az a lényege, hogy NE gondolj SEMMIre. Nincs gondolkozás, nincs a külső érzékek: hangok, illatok, viszketés, lábzsibbadás, akármi beengedése.
Azon hétköznapi kifejezések miszerint "azon meditálok mit vegyek fel a jogászbálra..." na ez teljes képzavar, ez sima törengés, agyalás, agyfárasztás csak.

A lényeg azután következik, amikor elengedted az állandó agyalást. Pont addig is tart a szkepticizmusod, amíg csak agyalsz. Mert az agyalás a saját kalitkádban pörgést jelenti, csak ugyanazokból a gondolati sémákból építkezel újra és újra. Nyilvánvaló ugyanarra a kudarcos végeredményre is fogsz jutni újra és újra. De ezzel semmi gond nincs, az emberek nagyon nagy többsége ugyanezt csinálja.

Spirituális ismeretterjesztő ötpercünket hallották.

Alibanya1 2016.03.18. 14:49:35

@Kulics: ezt mondom, de nem tudok a kalitkámból kipörögni, végül is a szarok rá, szokott segíteni... és köszönjük a spirituális kiegészítést

2016.03.18. 15:45:09

@Alibanya1: áá csak viccűtem ám ! nem értek én se ezekhez. pörögjön minden virág szabadon a réten :-)

Csakegyvalaki 2016.03.18. 18:22:24

6. Meséld el a barátaidnak vagy a blogodnak, hogy tépelődsz - aztán kapod a 7,8,910,11,12 stb. pontot... :)

2016.03.18. 22:18:51

En ezt ugy szoktam h ha bizonytalan vok bizonyossagot szerzek ha kerdeznivalom van kerdezek ha mondanivalom akkor elmondom a mi lett volna ha cimu dramakat nem birom mert annal realistabb vok de egy dolgot en is szoktam: kedves v kevesbe kedves emlekeimnel ujra es ujra elidozni kisse, ez az egyetlen, amit megengedek magamnak, mert az emlekeim fontosak nekem. A jovo nem izgat. A maban elek. Csak igy. Egyszeruen.

Alibanya1 2016.03.19. 07:29:54

@FemmeFatal: á te jól csinálod én meg bénázom, ez van.... egyébként a gondolat menet, már az enyém, nem a mi lett volna ha kérdéskörbe tartozik, hanem, hogy ezt miért mondta és én miért mondtam és minek mi lehet a titkos jelentése... mert biztos azért nézett úgy az ablakra merthogy... na efféle, de határozottan sokat javultam már ebben...

2016.03.19. 08:10:14

@Alibanya1: na de az a kerdes h ezt miert csinalod? Mert ugye meg is kerdezhetned tole mire gondolt mikozben ... en igy szoktam ... azert csinalod mert kontroll alatt akarod tartani a dolgot mert bizonyossagot biztonsagot szeretnel mert felsz ... na ezzel kene dolgoznod ezt kene feloldanod magadban h miert felsz mitol felsz es h ne feljel ... ez nagy melo nem egy ket napos nem egyedul vegzendo ... ha ezt a felelmet el akarod engedni akkor terapia kell es en tudok ajanlani jot de ezt mar mondtam neked tobbx

2016.03.19. 08:44:49

@FemmeFatal: az emberek nem akarják elengedni se a félelmeiket, se semmijüket. Ragaszkodnak minden motzsájukhoz. Azt hiszik ez az ő személyiségük, igy ahogy van, jól vagy rosszul, de ez mind mind ŐK. Ha bármitől megszabadulnak, akkor elveszik egy részük. És azt nem adják. Ilyen az élet - gondolják, jó is rossz is.. stb... van ennek komoly ideológiája, hatalmas önsegélyző klubokba, világszervezetekbe tömörülnek és a zászlójukat büszkén lengeti a szél: Nem, Nem, Nem adom - van ráírva :-)

Alibanya1 2016.03.19. 08:59:00

@FemmeFatal: azért csinálom, mert több okom is van rá, negatív tapasztalatok, felelősség magam iránt, önbizalom hiány, a kockázat vállalás felmérése és így tovább. Én nem gondolom azonban, hogy ez túl veszélyes lenne, azt a részét már lebirkóztam, haladok.
@Kulics: igen van ilyen jelenség, én valahogy úgy érzem nem tartozom ide, mert ha vannak is félelmeim nem ők irányítanak és nem vették át felettem a hatalmat. Persze félek kissé, vagy aggódom valamitől, valamiért, de erre nem az a válaszom, hogy akkor elmenekülök, vagy nem teszem meg, nem nem, megyek bele a közepébe. Az én zászlómra más van írva... :)

2016.03.19. 09:04:08

@Alibanya1: pedig félni felesleges, semmi veszély nincs, Isten országában ragyog minden, árad a határtalan szeretet és boldog a lélek ki itthagyja ezt az árnyékvilágot, ámen.

2016.03.19. 09:12:28

@Alibanya1: nem vitatom h van ra okod minden okod meg van ra csak nekem ugy tunt nem vagy elegedett ezzel a felismeressel ennel tobb kell h le akarod vetni az agyalast s vegso soron a felelmet s ha ezt akarod akkor lepned kell ha nem akarod akkor nem ilyen egyszeru

Alibanya1 2016.03.19. 09:22:40

@FemmeFatal: így van le akarom és azt lépem, hogy írok ilyenek, meg elolvasom amit Kulics ír. Haladok, másra egyébre most nincs lehetőségem :)
@Kulics: úgy éreztem ura vagyok már a helyzetnek, erre olvasom amit írsz és egyre inkább szorongok,félelmeim vannak, el merjek menni a piacra egyáltalán???

2016.03.19. 09:26:02

@Alibanya1: piacre SEMMIKÉPP !!! durva anyagias lehúzó földi energiák vannak ott ! A burgonya például tele van tamasztikus energiával, megterhelő. Sose bízz egy olyan növényben amia föld alatt a kukacok között kuksol és nem látta isten napfényét !

Alibanya1 2016.03.19. 09:35:57

@Kulics: asszem ezt a krumpli dolgot azért túlgondoltad, tudok segíteni?

2016.03.19. 09:36:52

@Alibanya1: a leiras kevesnek tunik ... de rad bizom a te eleted a te dontesed :)

csevely 2016.03.19. 09:38:22

Már megint véletlenül tévedtem ide.

De jól nyomjátok, csak így tovább .

Nélkülem;)

2016.03.19. 09:45:22

@csevely: miert nelkuled? Hova mesz?

csevely 2016.03.19. 09:57:22

@FemmeFatal:
Én már egy alternatív világban leledzem, csak a lelkem jár át néha ebbe a materialista világba.
De tényleg ebben a matrixban hova lett az ember? a lélek? a gondolat? a vágy? az igazság?
( persze kié? )
Hová lett a cél, az akarat, a hit, a gondolat szabadsága? hová lett az öröm, a jó keresése, hová lett a boldogság, ha van egyáltalán?
Hová lett az érték, bármit is jeélenrtsen is.
Na és akkor a válasz, hogy hová megyek?

Tudod Te azt.

2016.03.19. 10:00:54

@csevely: hu ez eleg dramaian hangzott ... baj van?

csevely 2016.03.19. 10:03:06

@csevely:

Ez lemaradt :

www.youtube.com/watch?v=_Ro4UmkR6ic

A legnagyobb lehetett volna.

Csak valakik nem akarták.
Valahogy így jártam én is .

De olvasni , azt igen:)

2016.03.19. 10:11:15

@Alibanya1: nem nem gondoltam túl. Próbáltál már úgy meditálni hogy tele etted magad krumplistésztával ? Na ugye, hogy nem sikerült ! Földhözragaszt a csiriz.
Az vagy amit megeszel
.
.
.
ilyenkor az oroszlán bután néz, hogy akkor én turista vagyok !???

2016.03.19. 10:25:14

@csevely: ezt a zenet imadom :) na de mi ez az osszeeskuves elmelet?? Osszefogott a vilag ellened? Hat csapj szet koztuk! Segitsek? A jobbhorgom mar nagyon kidolgozott ;)

Alibanya1 2016.03.19. 10:40:54

@FemmeFatal: majd máshol folytatjuk :)
@csevely: a lábad is tedd át ebbe világba úgy lesz az igazi, csak lélekben jönni ide felesleges

Alibanya1 2016.03.19. 10:42:18

@Kulics: nekem máshogy sem sikerült meditálni, mint már beszámoltam. A piacot sikeresen leküzdöttem, de krumplit nem mertem venni...

csevely 2016.03.19. 10:45:32

@FemmeFatal:

Mondtam már, hogy szeretlek?

2016.03.19. 10:50:25

@csevely: en is szeretlek es ennek jegyeben keszseggel felajanlom a jobb horgomat vagy vmit, ami oromet szerez ;)

csevely 2016.03.19. 11:01:38

@FemmeFatal:

Neked horgod van, nekem kukacom, akkor horgászunk?

És mit fogunk majd?

Persze mindenki a magáét, én is a magáét:))

@Alibanya1:

Úgy tűnik, jön az egész lényem is, elhagyom a felhőt. . . .

Pixynor 2016.03.19. 19:05:16

Kérdés min jár a gondolatod?
Ha egy férfin? Akkor az a jó, amit FF tanácsolt, kérdezni, megbeszélni, és ha nincs értelme, elköszönni és nem foglalkozni vele többet. Semmi értelme várni arra, hogy bármi is jóra fordul, ha nem jó, mert nem fog. Erre mondják, hogy a remény csak arra jó, hogy ne fogadjuk el a valóságot.
Ha egyéb problémákon, amiket meg kell oldani? Az én módszerem erre egy nagy, sokfiókos szekrény. Este sajnos, mikor ezek a gondolatok elárasztanak, sem lehetőség, sem mód nincs arra, hogy megold őket, így elhatározod magad, hogy ez ügyben ezt fogod csinálni, ebben meg ezt, és szépen a megoldás kezdeményekkel együtt berakod a problémákat egyesével egy-egy fiókba, és becsukod. Így kiürül az agyam és tudom, hogy meg fogom őket oldani (mondjuk mostanában leírom ezeket egy mindig nálam lévő naptárba, hogy felhívni, a tervezőt, időpontot kérni a dokitól, levelet írni az ök-nak, feladni az adóbevallást, stb stb stb) és így nem felejtem el, és mikor egy meg van kihúzom. Jó érzés. És ahogy leírtam, el is felejtem máris, mert örülök, hogy a leírással nem fogom elfelejteni, vagy mi.

2016.03.19. 23:23:59

@Pixynor: nagyon jokat irtal, egyetertek veled.

Pixynor 2016.03.19. 23:30:58

@Kulics: Én is jártam korábban már így, hogy olyan szinten nyomasztottak dolgok, hogy el sem tudom mondani. Aztán rájöttem, hogy ha engedek ennek, arra simán rámegyek, beleőrülök, vagy hasonló. Muszáj fejben helyre tenni a dolgokat, mert ha ott a helyén vannak, akkor nem lehet gond. És ami még rosszabb, ha éjjel a sötétben ébredsz fel, vagy nem tudsz elaludni, akkor ezek a problémák sokkal hatalmasabbnak és nyomasztóbbnak tűnnek, mint nappal.
Sokszor kívántam azt, hogy egy kis időre bár ki tudnék mindent törölni az agyamból, hogy legyen egy kis szusszanyásni időm, és persze ez magától nem ment. Muszáj volt sokat foglalkoznom ezzel (úgy értem megtanulni helyén, és a megfelelő időben kezelni a dolgokat), és tényleg valahogy irányíthatóvá tenni ezt a részt. A leírásos módszer vált be igazán, pláne miután mintha egyre többször felejtenék el dolgokat, így "öreg" koromra, vagy azért, mert már tényleg annyi mindent kell a fejben tartanom, hogy kevés rá a kapacitás. :)

2016.03.20. 08:14:32

@Pixynor: nekem is segitett a leiras mikor tenni- v mondanivalokat kellett kigondolni annyi csak h az erzelmek (pl szomorusag duh hiany stressz gyasz etc) nyomasztasa ellen ez a modszer nem jo

2016.03.20. 09:53:13

@FemmeFatal: vannak emberek akik az erzelmeiket is gondolkodasi sikra konvertaljak...

csepke 2016.03.20. 10:22:32

@Kulics: az nem nagy baj. inkább eggyel többször gondolkodjon az ember mint eggyel kevesebbszer. ;)

2016.03.20. 10:28:02

@csepke: na de pont a gondolkodás nem segít az érzelmek feldolgozásában, mert egész más síkon zajlik. villanykörtéből sem lehet palacsintát sütni :-) hogy ezzel a közkeletű hasonlattal éljek :-)

csepke 2016.03.20. 10:34:09

@Kulics: van aki lakáskifestési síkra tereli. vagy nagytakarításira. nagyon helyesen különben. az sem segít az érzelmek feldolgozásában (illetve kinek hogy), de legalább amíg nem halad az egyik, halad a másikkal. ;) az érzelmek feldolgozásán egyébként az idő segít. azt meg úgysem kell siettetni, siet az magától. ;)

2016.03.20. 10:46:16

@csepke: persze különböző életstratégiák vannak.
Az idő múlásán az LSD segít pl: beveszed és aztán kettőt alszol és már karácsony van :-)

2016.03.20. 11:15:54

@csepke: nem ertek egyet a lelki munka uolyan mint a tobbi elvegzendo feladat uugy mint azt ezt se megsporolni se kiszervezni nem lehet

csepke 2016.03.20. 11:20:57

@FemmeFatal: na és hogy kell ezeken kívül csinálni? mert szerintem pl. a nagytakarítás közbeni agyalás eggyel jobb, mint a semmittevés közbeni agyalás, vagy pláne az eszméletvesztésig leiivás. lelki munka...valamiféle tudatosságot jelent ez így.

2016.03.20. 12:18:42

@csepke: alapveto kulonbseg a takaritas es a lelki munka kozott h az egyik kifeke iranyul a masik befele az egyik a kulso tisztasagot szolgalja a masik a belsot es az egyik nem atjatszhato a masikba ne hidd h ha tiszta a lakas egyuttal belul is bekesseget teremtettel

csepke 2016.03.20. 12:35:29

@FemmeFatal: békesség azáltal van belül, hogy tudod, hogy egy hajad szála sem eshetik le a fejedről anélkül...stb. de ezt nem mindenki érti. ezt megértem. a szomorúságon pedig az idő segít. ezen kívül mi a te módszered? azt még mindig nem tudjuk. mit takar a "lelki munka" nálad?

2016.03.20. 12:55:48

@csepke: a lelki munka vmi ilyesmi: onreflexio, onmagunk megfigyelese. Erzeseink vagyunk akaratunk megfogalmazasa. Sajat viselkedesunknek es a vilag dolgainak tobb szempontbol valo elemzese. Lelki osszefuggeseink megvilagítasa utan valtoztatni a rutinszeruve valt karos v terhes megoldasainkon. Erzelmi korrekcio, az erzelmi gatak feloldasa. Mindez koncertraltan sok ido es energiaraforditassal vegzendo. Nem mosogatas kozben.

csepke 2016.03.20. 13:07:33

@FemmeFatal: a mosogatást pedig megcsinálja ezalatt a bejárónő? ;)

2016.03.20. 13:13:04

@csepke: kinel hogy ... en spec magam mosogatok ... es nem "ezalatt" hanem ez elott v utan

Alibanya1 2016.03.20. 13:19:26

problémák sokfajták, érzelmiek, gyakorlatiak és így tovább, nincs bevált módszer, mindig kellett valamit újítani rajta, de ahogy így visszanézek, lehet néha sokat tököltem egy egy helyzeten és elemezem hetekig, de végül is valahogy mindig megoldottam... most már leginkább ez a tapasztalás az ami legtöbbet segít, bazki úgyis megoldod... metálzenébe burkolózni még nagyon hatásos és jó, most éppen azt teszem és főzök :)

csepke 2016.03.20. 13:25:04

@Alibanya1: pontosan hogy így kell...minden napnak a maga problémájával kell megküzdeni... amikor ideje van, akkor nagylevegő és dönteni. egyben bízhatsz, hogy eddig is túlnyomórészt jól döntöttél, jól megoldottad, eztán is megvan hozzá minden képességed hogy az n+1.-kel is így tégy.

2016.03.20. 14:31:08

@csepke: kerdezd meg magadtol jol vagy-e. Ha igen, akkor jol csinalod. Ennyire egyszeru.

csepke 2016.03.20. 14:49:45

@FemmeFatal: nahh ezzel jól kettévágtad ezt a gordiuszi csomót, sitty-sutty ;) amin banya meg a brittudósok pedig mennyit melóztak, valamint mi is itt téptük a szánkat délután (lelkimunka) ;))) de ezzel csak egyetérteni lehet. Banya, kérjük a következő írást!

2016.03.20. 14:59:08

@csepke:
az elet nem bonyulult max mi bonyolitjuk minden tudoskodas es szajtepes ilyen egyszeru kepleteken alapul
egyszeru es konkret kerdeseket kell megfogalmazni magunk szamara es egyszeru es konkret valaszokat kell adni, mint pl:
- Boldog vagyok?
- Nem.
- Az akarok lenni?
- Igen.
- Akkor cselekednem kell!

csepke 2016.03.20. 15:09:14

@FemmeFatal: igen, ez így van, de az érdekes rész még csak innen következik. egyébként a kifejezetten mazochistákon kívül mindenki abban az irányban akarja folytatni, hogy a személyes boldogsága felé tartson. itt most a hogyan van terítéken. de erre pedig nincs egyformán beváló recept. az örök klasszikus "hát ne szomorkodj"-on kívül

2016.03.20. 15:13:03

@csepke: a hogyanon nyilvan s en csak azt batorkodom javasolni h nem takaritassal meg fozessel meg etc hanem vmi celiranyosabbal kene probalkozni

csepke 2016.03.20. 15:41:40

@FemmeFatal: azt hiszem a felét olvasod csak el... na mndegy. ott volt például az agyalás is! ;) és tulajdonképp te is azt teszed azzal a sok ön- meg önizééével. csak te nem mosogatsz közben. ;) én meg ezt mondtam hogy akkor már célszerű összekötni a kellemest a hasznossal ;)

Köldök_szösz 2016.03.20. 15:46:42

azok "gondolják túl" a dolgokat akik nem tudnak gyorsan reagálni egy adott helyzetben stressz alatt. Éppen ezért már előre ki kell tervelniük hogy mikor mit fognak mondani tenni

2016.03.20. 15:49:13

@Túrós: .. és a valóságban meg sosem úgy fog történni ahogy elöreforgatókönyvezted.

2016.03.20. 16:09:51

@csepke: egyreszt nem sporolsz idot megha egyszerre is csinalsz dolgokat masreszt hatekony se vagy harmadreszt az agyalas nem egyenlo "lelki munka" ... de latom nem ertjuk egymast, lapozzunk

csepke 2016.03.20. 16:11:19

@Kulics: ha lefeded az összes lehetséges kimenetelt, akkor de, agyból meg lehet oldani az életet ;) csak nagy agy kell hozzá ;)

2016.03.20. 16:15:58

@Túrós: meg akik felnek meg akik szoronganak meg akik bizalmatlanok ... az aprolekos elemzesekkel probaljak bebiztositani magukat ... de hiaba ... a dolgok rossz veget fogjak meg

2016.03.20. 16:18:40

@csepke: nem lehet megoldani ti. a racion kivul ott az emocio h csak a legkezenfekvobbet emlitsem ami nem foghato be aggyal

csepke 2016.03.20. 16:23:49

@FemmeFatal: persze. csak voltaképp nem értem mi mellett/ellen érvelsz? most akkor mosogassunk, ne törődjünk semmivel, majd lesz valami mert úgyis gyorsan döntünk stressz alatt, így nem félünk, vagy üljünk le köldöknézőcskés lelkimunkázni, "Sajat viselkedesunknek es a vilag dolgainak tobb szempontbol valo elemzese. Lelki osszefuggeseink megvilagítasa utan valtoztatni a rutinszeruve valt karos v terhes megoldasainkon"?

2016.03.20. 16:38:45

@csepke: de csepke te csak mosogassal az a biztos a tobbit meg (az eletet) hagyd meg masoknak

Alibanya1 2016.03.20. 16:50:20

Kicsi elsiklatok egymás mellett, a dolog ennél bonyolultabb, és árnyalja az ember személyisége, a körülmények és az életút ami mögötte van... mindenkinek van igazsága, a kockázatokat merni kell felvállalni, de nem biztos, hogy mindig és minden áron. Döntéseket tudni kell hozni, de nem feltétlen ugyanaz a menetrend szerint, és nem feltétlen ugyanannyi idő alatt, mert ami egyszer bevált sajnos nem biztos hogy másszor is, mert már az élet ilyen, egy hatalmas kombinációs játszma és az összetevők folyton változók. És ha mindez nem elég életszakaszok is vannak, az ember egyszer energiával teli, aztán csendes vizekre evez, hogy aztán esetlegesen egy más formában térjen vissza... ilyeneket tudok még hozzáfűzni

csepke 2016.03.20. 17:06:29

@Alibanya1: nahát Banya! nem hiába ilyen jók az írásaid. te vagy a legbölcsebb mindünk közül.

Köldök_szösz 2016.03.20. 17:07:12

@Kulics: Lehet, de legalább egy részét lefedem vele ha mégis úgy alakulna
Sajnos jobb taktikám nincs...

Köldök_szösz 2016.03.20. 17:11:37

@Alibanya1: én most csendes vizeken döglődöm egy uszadékfából épphogy összetákolt ócska ladikon
Se vihar, se hal néha néha esik egy kicsit az eső hogy épp legyen egy kis édes vizem amikor már a kiszáradástól majdnem elpusztulok

2016.03.20. 17:13:00

@Alibanya1: igen ilyen az elet millionyi valtozo egyetlen egyenletben szamos hibataggal etc iszonyat izgalmas es senki meg nem mondhatja h csinald v jol csinalod-e egyedul te magad: ha jol vagy, jol csinalod, ha nem, nem.

2016.03.20. 17:16:15

@Túrós: na es mi a terv? Hogyan mented meg magad?

Köldök_szösz 2016.03.20. 18:05:29

@FemmeFatal: Várok egy luxushajót tele bikinis lányokkal . __ .

2016.03.20. 19:01:02

@FemmeFatal: hogynejonne!! Mindigjön... csak varni kell godot-ra

2016.03.20. 19:04:04

@Kulics: csak nem h te is ilyen godot-ra varos tipus vagy??

Alibanya1 2016.03.20. 19:18:58

@csepke: inkább kicsit közhelyesre sikeredett inkább tán,
@Túrós: tetszik ez a lírai kép, az uszadékfába kapaszkodó esővízre váró férfi, amint felujjong a bikinis lányok látványától, jó lesz ez

2016.03.20. 20:14:09

@Túrós: hat ez nem valami biztato ... nem kene megis egy b terv?

Köldök_szösz 2016.03.20. 21:00:33

@FemmeFatal: lassan készül el és valami mindig hiányzik

2016.03.20. 21:04:34

@Túrós: ismeros ... azert bele kene huzni mert nagy a tet: te

2016.03.21. 11:24:00

@Alibanya1: csak egy kérdésem lenne: Van az embernek egy lelki problémája, ami a személyiségéből, a múltjából, neveltetéséből, az átélt nehézségekből, tragédiák lenyomataiból áll össze. Az a gondolkodás és agyalás, amiről a posztban is szó van, mind ebből az elméből származik és ez a gondolkodás és agyalás IS át van itatva mindazokkal az emlékekkel, sérülésekkel, amik a problémákat is okozták. Ezzel az elmével akarod kijavítani a hibákat? Ezzel az elmével, amelyik a problémákat, félelmeket tárolja és reprodukálja újra és újra. Ez logikailag lehetséges ?

Az emberiség azért tudott kiemelkedni az állati létezésből, mert megosztották a feladatokat és tapasztalatokat. Egyik ember megkapta a másik tapasztalatát és tudását. Amit az egyik nem tudott magától kitalálni, arra megtanította a másik ember.
A lelki problémákkal is pont ez a helyzet. Az ember csak pörög a saját hülyeségei körében. Kell egy másik, a lelki problémák kezelésében jártas és tapasztalt ember, hogy segíteni tudjon.

Itt, ahol szintén lelki problémás emberek gyűlnek össze, kb a vak vezet világtalant esete áll fenn. Persze jó dolog tapicskolni egymás problémáiban, de a megoldáshoz ez kevés. Ventillálni lehet a problémákat, picit megnyugszunk, aztán éjjel a villanyoltás után megint támadnak a démonok.

Mit gondolsz erről ?

2016.03.21. 11:52:31

@Kulics: ezzel az a gond h ez egy nagyon erzekeny kerdes hiszen egy szemelyes problema percepcioja nagyon eltero lehet raadasul aki azt gondolja h nincs baja azon segiteni sem lehet ... ismerek egy not total depis a fia rabeszelte h menjen pszichologushoz aki megkerdezte miert van itt erre o h a fiam kuldott ... hat igy nehez, sot lehetetlen ... terapia nem lett belole, mondanom sem kell, a depi viszont sulyosbodott, de a nonek tovabbra sincs semmi baja sajat bevallasa szerint

Alibanya1 2016.03.21. 11:59:07

@Kulics: az ember azért tudott kiemelkedni az állatok világából, mert egy genetikai mutáció következtében irreálisan megnőtt az agya, ezáltal különböző következtetésekre lett képes, például hogy érdemes megosztani a feladatokat, hogy csak egyet említsek, de további számtalan előnye is származott a váratlanul megnövekedett agykapacitásának. Káros következmények is származtak ebből, pl, hogy agyal folyamatosan... illetve tudja, hogy meg fog halni hogy csak párat említsek. Na most azt gondolom, hogy az ember képes változásra és képes valamilyen szinten feldolgozni az őt ért hatásokat és tapasztalatokat. Nem feltétlenül hoz ebből fakadóan jó döntéseket, és nem feltétlenül halad jó irányba, de képes a módosításra, ebben biztos vagyok. Emellett, maga az a tény, hogy itt ezekről a dolgokról beszélgetünk már egy fajta munka és feladat megosztást. Sajnos a kelet-európai emberek fejlődéstörténetét bizonyos értelemben megrekesztette a pénz hiánya. Ennek értelmezésére, fejlett agyával elméleteket agyalt ki, pl, csak a hülyék mennek pszichológushoz, ez egy fajta túlélési technika... ilyenek jelen vannak más területen is, minek nyaraljak, vegyek ki egy idegen szobát, mikor van nekem sajátom és így tovább... a démonok azért még messze vannak...

2016.03.21. 12:01:57

@FemmeFatal: persze hogy érzékeny kérdés. A blogger írja ki a lelkéből a kérdést, nem én cibálom ide. Nyilván azért írja le, mert őt ez foglalkoztatja. Én meg belekérdeztem, mert tegnap egész nap a hárítás legragyogóbb iskolapéldáit olvashattuk itt.
Pszichológiában szenvedés-nyomásnak hívják azt az energiát, ami végül cselekvésre sarkallja az embert. Amíg ez a szenvedés nem elég nagy, addig csak agyalás megy.
A "semmi bajom" kijelentést ugyanúgy a félelem szüli, mint a depressziót.

2016.03.21. 12:05:12

@Alibanya1: a kérdésem továbbra is: az az elme, amelyik a problémát szülte, amelyik tele van azokkal a lenyomatokkal, amiket a probléma okozott, na hogy az az elme az képes-e a probléma megoldására is ?

2016.03.21. 12:05:32

@Alibanya1: es szerinted is csak a hulyek / betegek mennek pszichologushoz?

Alibanya1 2016.03.21. 12:58:51

@FemmeFatal: dehogy, én nem osztom ezt a nézetet :) egyáltalán nem nekem csak nincs erre pénzem
@Kulics: igen, mert az elme nem egy egyfolyosós csatorna, hanem sok sok szálon futnak az események melyek váratlanul bukkannak fel. Vannak katarzisok, meg csapások, melyek váratlanul új csatornába terelik a gondolatmenetet. De van amikor egy helyben topog az ember és sehogy sem talál kiutat, sablonokban gondolkodik meg még sokat lehetne erről beszélgetni. A lényeg, hogy van amikor talál megoldást, van amikor segítséget kellene kérni, persze ezt sem egyszerű megítélni egy paranoid ember mondjuk sosem kérne segítséget, mert attól is félne, de nem bonyolítom tovább. Én személyesen tudok segítséget kérni és meg is tettem amikor kellett. :)

Sabina. 2016.03.22. 15:09:59

@Kulics: nem akarlak elkeseriteni :), de szerintem a lelki folyamatok nagy része irreverzibilis, így a problémak egy részére nem létezik megoldás...az elfogadás jobb út,szerintem, mint az álmegoldasok.

2016.03.22. 15:24:16

@Sabina.: az persze igaz hogy sok megoldhatatlan lelki probléma van, de azt nem te és nem én fogjuk eldönteni egy blogon. Ezt pszichoterápia keretében kell feltérképezni.
Más részt elfogadni egész enyhe fóbiákat lehet csak. Egy állandósult félelemérzet például a teljes élet minden örömét tönkreteheti. Majd mond azt magadnak amikor fáj a fogad és megőrülsz, mert éjjel nappal nem tudsz aludni a fájdalomtól, hogy csak el kell fogadni és kész.
Van olyan lelki szenvedés amit NEM lehet elfogadni. És itt most nem a poszt témájáról beszélek, hanem általánosságban.

Sabina. 2016.03.22. 19:55:53

@Kulics: :D ha fáj a fogam, elmegyek dokihoz és eszem ágában sincs elfogadni. Egyszerű (lelki) problémákra mindig léteznek valódi megoldások. Nem arra kell az elfogadás, amire létezhet (akár hosszútávú terápia) megoldás, hanem amire nincs :(.
Na de tényleg nem ez a téma :).

FemmeFatal (törölt) 2016.03.22. 20:42:53

@Sabina.: peldaul?

2016.03.22. 21:24:41

@Sabina.: honnan tudod ex katedra meállapítani milyen lelki nyavalyára van megoldás és mire nincs ?

Sabina. 2016.03.23. 08:44:56

@Kulics: sehonnan, honnan tudnám? Csak szóltam, hogy a "összetört a szíved?menj el terápiazni!" közkeletű jótanács nem mindig válik be, például@FemmeFatal: ha valós bűntudatod miatt időnként sírva ébredsz, ott nincs igazi megoldás, jobb ha elfogadod...de nem akarom túlagyalni :)...

FemmeFatal (törölt) 2016.03.23. 09:05:49

@Sabina.: sztem a buntudat ellenszere a megbocsatas masoknak konnyu de sajat magadnak is meg kell tudni bocsatani s valoban ez az egyik legnehezebb dolog sok lelki melom volt nekem is ebben mikor buntudatom volt s veg nelkul buntettem magam de ez sem olyan dolog amit el kell fogadni mert az ember ha rest kepes egy egesz eletet onsanyargatasban leelni ... kar volna

FemmeFatal (törölt) 2016.03.23. 09:10:54

@Sabina.: sok ember azt hiszi ha befizet a konditerembe lefogy ha befizet a pszichomokushoz jobban lesz ... ha valtozast akarunk mindez keves csak latszat tevekenysegek ezek mert a lenyeget a valos es izzaszto testi lelki munkat nekunk kell beletenni ezek a szakemberek csak vezetni tudnak bennunket de helyettunk dolgozni nem
süti beállítások módosítása